Banner Service

ویژگی ها و امکانات اتوماسیون های ما

 

 

 

چرا شرکت بهین تک گستر ؟

 

سیستم ارتباط با مشتریان بهین تک گستر با توجه به نیازمندی مدیران قابلیت گزارش دهی لیست مشتریان، دریافت کامل گردش کار، فرصت های فروش، مدیریت و زمان بندی جلسات در هر یک از پلت فرم ها و فناوری جدیدی با امکان اتصال به کلیه افزونه ها و ماژول ها را دارا میباشد که شما را خارج از محیط شرکت حتی در مسافرت از حضور فیزیکی بی نیاز مینماید.

 

 

Finance 
ایجاد استراتژی مناسب CRM

در تجارت نوین ایران شاید بخشی از تجارت وابسته به CRM باشد و حضور یک مشاور کسب و کار در کنار شما که سالها تجربه در خصوص فضای تجارت آنلاین دارد میتواند علاوه بر مدیریت مشتریان ، هزینه های جاری؛ نگاه عمیق تری نسبت به دیگر فضا ها داشته باشد.

Finance 
راهکاری برای هر کسب و کار

با توجه به گستردگی مجموعه های تجاری بسیار کوچک و بزرگ کشور ، شرکت بهین تک گستر با ارائه راهکار های جامع و یکپارچه در خصوص میدریت ارتباط با مشتریان پلن بندی و ماژول های کاربردی ویژه ای دارد که میتواند کلیه خدمات شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

Finance 
چرخ شرکتتان خواهید چرخید

با تنظیم RFP متناسب با شرکت شما با کارشناسان سی آر ام خبره ما آنگونه که شایسته شماست سازمانتان را به صورت حرفه ای پیاده سای مینماییم و در کار با نرم افزار CRM به ساز و کار شرکت و سازمنتان شکلی منظم و کارآمد خواهیم داد تا با قدرتی بیشتر به سمت رقبا بشتابید.

 

 

CRM3

تاثیر crm بر وفادار سازی مشتری 

برنامه وفادار سازی مشتریان  امروزه  در تعداد بسیار زیادی از  کسب و کارها از جایگاه ویژه و مهمی  برخوردار است. اشخاص دارای  کسب و کار سعی دارند  ضمن نگه داری از مشتری های فعلی  خود به تعداد مشتریان وفادار خودشان نیز  اضافه کنند. در این فرصت  که پیش رو داریم  ضمن بررسی برنامه وفادار سازی مشتریان تفاوت آن ها را  نیز با مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  بیان خواهیم کرد .

وفادار سازی مشتریان برنامه

برنامه وفادار سازی مشتریان یا Customer Loyalty Program)) و یا به اختصار CLP ، برنامه ا ی است که  هدف آن افزایش حجم خرید مشتریان یا افزایش تعداد دفعات خرید یا ترکیبی از این دو مورد  طراحی  شده و از سوی  مدیران کسب و کارها اجرا می شود  و در این برنامه وفادار ساختن  مشتری دارای اهمیت بسیار  بالایی است  و این وفاداری به منظور  ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معاملات با سازمانی خاص و خرید محصولات و خدماتی به طور مکرر باید صورت پذیرد. ضمنا این وفاداری می بایست  بصورت تعهدی بسیار  قوی جهت  خرید مجدد یک محصول  یا خدمت برتر در آینده ظهور یابد.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

خرید نرم افزار crm

نرم افزار CRM

نکاتی در وفادار سازی مشتریان

در صورتی که قصد دارید در برنامه وفادار سازی مشتریان سربلند بیرون بیایید و پیروز شوید بهتر است خدمات و یا محصولی  که به مشتری ارائه می دهید به صورت صحیح باشد، در حقیقت آن سرویسی را که (پیش  از خرید، حین خرید و بعد  از خرید) به مشتری ارائه می دهید باید  کامل باشد.

    طبیعتا هر کسب و کاری روزهای مطلوب و نا مطلوبی  را تجربه می کند، بنابراین  در هنگام بروز هر مشکلی باید آن را صادقانه و به طور شفاف با مشتریان خود در میان بگذارید و از  دادن وعده و وعید های بیهوده و دروغ گفتن  به آنها خود داری کنید.

    یکی از راه های بسیار خوبی که به عنوان پل ارتباطی بسیار خوبی از آن استفاده میشود ایمیل است، بنابراین پس  از  به اتمام  رسیدن خرید مشتری حتما خدمات و محصولات جدید کسب و کارتان را به او اطلاع دهید.

 

Windy

فروش های کالا های گران قیمت با crm

یکب از جدیدترین مشکلاتی که در جامعه امروز ایران را بسیار متوجه خود کرده است میتوان گرانی های بی حد و مرز دانست.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید با استفاده از Crm به خرید و فروش اجناس گران قیمت تسلط داشته باشید.بنابراین میتوانید در فروش کالا های گران قیمت با crm  بسیار حرفه ای عمل کنید.

جنس گران شده را چگونه به مشتری بفروشیم؟

اولین نکته را میتوانیم این موضوع بدانیم که کالا های گران را چگونه باید به مشتری ها بفروشیم.وقتی یک محصول  ویا کالا یا خدماتی گران می‌شود، حتی  خبره ترین و حرفه‌ای‌ترین  فروشنده‌ها هم با این دغدغه از خواب بیدار می‌شوند که « این بار با چه حیله‌ای میتوانم این محصول را بفروشم؟!». یکی از بارزترین مشکلات همیشگی در عرصه فروش و بازار ، فروش یک جنس  یا کالا با قیمت بیشتر است.اما باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری میتوانند در همه عرصه ها به ما کمک های بسیار شایانی داشته باشند.

نرم افزار crm چیست

crm فارسی

زمانی که  یک تولیدکننده، قصد افزایش قیمت یک محصول یا کالایی را دارد، خریدار او، که می‌تواند خودش هم یک نوع  فروشنده دست دوم باشد، این دردسر را باید تحمل کند و بپذیرد. و این مشکل ، تا رسیدن کالا  و محصول به دست مشتری نهایی ادامه دارد. یک شرکت یا تولید کننده تا وقتی که سودده باشد قادر است سرپا بایستد . سودآوری هم زمانی اتفاق می افتد که خدمت یا محصول ارایه شده ، با قیمت مناسبی ارائه شود و تولیدکننده و یا فروشنده نمی‌تواند یک کالا  یا محصول را در طولانی‌مدت به هر قیمتی که می‌خواهد بفروش برساند. بنابراین  یکی از مهم‌ترین مواردی که درمورد  افزایش قیمت، مورد توجه هر تولیدکننده ای قرار می‌گیرد، افزایش کیفیت محصول یا کلا و خدمتی  در کنار قیمت آن است. اکنون  به سوالات زیر پاسخ دهید:

1.آن افزایش قیمتی که شما برای محصول و یا خدمات‌تان در نظر گرفته اید آیا می‌تواند برای خریدار شما که خود نیز یک فروشنده است، افزایش سود داشته باشد؟

در صورتی که  پاسختان  مثبت است، به مشتری خود یادآوری کنید که با افزایش قیمت معقول در فروش ، می‌تواند سود مناسبی نیز برای خودش  در نظر داشته باشد.محصول و یا خدمتی که شما به فروشنده خود ارائه میدهید ، چند درصد از کسب‌وکار او را تشکیل می‌دهد؟

اگر خدمت و یا  محصول شما ، درصد کمی از کار او را شامل می‌شود، به او یادآوری کنید که این افزایش قیمت، تاثیر زیادی بر کل کارش ندارد. اما در صورتی که  محصول نقش اساسی در آن کار دارد، برای آن مشتری لازم بودن  این گرانی را توضیح دهید.  فروشنده راحت تر با این گرانی میتواند کنار بیاید اگر به این فکرکند  که این افزایش قیمت بخاطر افزایش کیفیت است.اما شما به عنوان یک مدیر عامل خوب و یا یک مدیر فروش خوب باید در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار قوی عمل کنید و همواره اعتماد آنها را در دستان خود نگاه دارید.

Ac2465bac2bb4863a1d94d0f12e6561c

2.آیا این گرانی در محصول‌ و کالاهای مشابه یا خدمات مشابه با خدمات شما هم دیده می‌شود؟

در چنین  وضعیتی شما باید آمار دقیقی و واضحی از افزایش قیمت رقبای خودتان  داشته باشید. در صورتی که  افزایش قیمت محصول شما،  پایین تر از سایر تولیدکننده‌ها است، برگ برنده در دستان شماست.  بنابراین جمله‌ای که شما را از همه ی مشکلات رها  می‌کند این است: «محصول و یا کالای  من در مقابل  کالاهای مشابه خود، افزایش قیمت کمتری دارد.» اما  اگر شما در قسمت بالای جدول گرانی ها قرار گرفته اید ، موظفید  دلیلی برای این افزایش قیمت ارائه دهید. ممکن است که  این گرانی ناشی از یک ویژگی خاص و منحصربفرد محصول شما باشد. از طرفی، هم  این امکان وجود دارد تولیدکننده‌های دیگر  نیز افزایش قیمت کالای خود را ادامه دهند تا  به قیمت شما برسند.

3.شما و محصولات وخدماتتان چه سابقه‌ای از نظر خریدار دارید؟

در صورتی که  سابقه خدمت و یا محصولی که  به مشتریان خود ارائه داده‌اید، خوب و درخشان باشد و مشتری ، شما را به عنوان یک تولیدکننده مطلوب و خوب بشناسد، کارتان بسیارآسان تر است. به احتمال زیاد این افزایش قیمت از نظر مشتری، برای حفظ کردن کیفیت محصول در حد مطلوب پیشین و یا افزایش آن است. اما در صورتی که  تا حدودی خاطرات نامطلوبی در نظر مشتری دارید، باید توجه و تمرکز خود  را بیشتر روی اثبات اعتبار و کیفیت خود در نظر  مشتری یا خریدار بگذارید. در این وضعیت  ، مشتری شما انتظار افزایش کیفیت دارد نه قیمت!. برای گذشتن  از این مرحله لازم است که رضایت مشتری را جلب کنید.

crm یعنی چه

بهترین نرم افزار crm

4.آیا توضیحات و دلایل قانع‌کننده‌ای برای پذیرش گرانی از طرف خریدار دارید؟

با  سند و مدرک سخن بگویید. منتظر این باشید که خریدار از شما برای این گرانی مدرک و توضیح بخواهد.آن  مدرک می‌تواند طوری باشد که نشان‌دهنده انتظار افزایش قیمت از سایرتولیدکننده‌ها را نیز در بر داشته باشد. برای مثال اگر افزایش محصول شما ناشی از گران شدن مواد اولیه مثل نفت باشد، این گرانی در همه موارد دیگر خود را نشان می‌دهد. بنابراین رقبای شما نیز باید در قیمت‌های محصولات خود تجدید‌نظر کنند.  زمانی که این موضوع را بیان می‌کنید هم کلامی و همدردی با مشتری را فراموش نکنید!  اما در عین حال، بر حرفتان  ثابت قدم بمانید .  ذره ای تردید در سخنان شما، خریدار را به این ذهنیت میرساند که این افزایش قیمت بیشتر به نفع خود شما  میباشد و دلیل‌های شما برای توجیه این افزایش قیمت است. در کنار تمام  این موارد ، به خریدار اطمینان خاطر بدهید که تمام تلاش  خودتان را برای برگرداندن قیمت قبل یا کاهش گرانی کرده‌اید. مشتری باید متوجه شود که تولیدکننده هم تمام سعی خود را برای کاهش قیمت انجام داده است. شما هنگامی قادر خواهید بود  مشتری را راضی کنید، که او اطمینان داشته باشد که برای حفظ کیفیت مورد نظرش ، راهی دیگری به جز افزایش قیمت نیست. اگر موضوع  تورم هم باشد  میشود گفت که با وجود تورم، از آخرین افزایش قیمت چندی گذشته و نمی‌توان این کالا یا محصول  را با قیمت قبلی ارائه کرد.بخاطر بسپاریم که نرم افزار crm به عنوان یکی از برترین نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری میتواند برای شما بسیار مفید و مسمر به ثمر باشد.

5.چرا مشتری باید باز هم از شما خرید کند؟

دانستن این موضوع  از یک نظر بسیار اهمیت دارد؛ چرا که با داشتن پاسخی برای این سوال با اطمینان بیشتری می‌توانید در مورد  افزایش قیمت صحبت کنید. فراموش نکنید، برای اینکه مجددا مشتری از شما خرید کند، حداقل لازم است دو ویژگی راضی‌کننده برای خریدار داشته باشید. متوجه این موضوع باشید که ، همه ی اطلاعاتی که دارید به روز باشد. خریدار یا مشتری  خودتان را به خوبی بشناسید تااعتمادش از شما سلب نشود.

Windy

تاثیر CRM بر عملیات های تجاری

نرم افزار CRM،  یک نرم افزار سازمانی است که برای ارتباط سازمان با مشتری و مدیریت اطلاعات مشتریان و نیز و پیاده سازی فرایندهای بازاریابی و اتوماسیون ،   خدمات و فروش استفاده میشود .

نیازهای مشتریان

سازمان ها و شرکت های موفق در صدد شناسایی نیازهای مشتریان خود می‌باشند. آنها درباره ی مصرف کننده تحقیق می‌کنند. گروه‌های متفاوت  مشتریان را مورد توجه قرار می‌دهند. شکایت‌های مشتریان را بررسی می‌کنند  و درباره هر محصول یا خدمتی ، اطلاعاتی را جمع آوریمیکنند . این شرکت‌ها  به فروشندگان آموزش می‌دهند تا نیاز های  برآورده نشده مشتریان  را برآورده کنند.

crm فارسی

crm یعنی چه؟

طبق یک ضرب المثل قدیمی ” تقریبا نصف هزینه بازاریابی به هدر می رود ”  و تنها مشکل اینجاست  که هیچ کس نگفته  است که کدام نصفه آن ! مدیر فروشها سعی می کنند حداکثر فروش را با حداقل هزینه داشته باشند.

برنامه های فروش و بازاریابی و روش های زیادی هست که به صورت روزمره از آن ها استفاده می شود، بسیاری از آنها در کتاب ها و مجلات مختلفی  نوشته شده وکارمندان فروش و مدیران  بر اساس آنها بیشترین  سعی خود را برای فروش و بازاریابی محصول یا خدمات خود انجام می دهند. اما  نکته مهم این است که همه ی این روشهای فروش درصورتی که از طریق سیستم (سی ار ام)  انجام شوند البته نتیجه ی بهتری را در کوتاه مدت یا دراز مدت خواهند داشت.پس نرم افزار های سی آر ام بهترین شیوه برای حفاظت و سرمایه گذاری بر روی مشتریان است.

قطعا  مدیران فروش قدیمی تا حدودی  از تحلیلهای پیش بینی  میترسند ، زیرا اگر نتایج این تحلیلها در مثلا دو خط قابل فهم نباشد   این مورد  که چطور این تحلیلها می تواند فروش را  بالا ببرد کمی سخت میشود. . بهترین پاسخ به این نوع از مدیران، ساده کردن فرآیند فروش برای تمرکز بر مواردی که بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک مشتری باارزش  را دارد است. 

 

سیستم  ارتباط با مشتری crm

وقتی که تنها یک مشتری داشته باشید، چه کاری انجام می‌دهید؟

با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر  کسب و کارها   خرید و فروش با میلیون‌ها مصرف کننده هستند. اکنون از خودتان بپرسید  که اگر موفقیتتان فقط به رضایت یک مشتری بستگی داشت،  آنگاه کسب و کارتان چگونه بود ؟ آیا از طریق پیام پیگیری نمیکردید؟ آیا اطلاعات کاربران مهم را نگاه نمیداشتید؟  آیا حاظر بودید کیفیت خدمتتان از حد مطلوب پایین بیاید؟

حقیقت این است که هر مشتری در حقیقت تنها مشتری شماست، آنها این انتظار را  دارند که همانگونه  که تمام موفقیت‌های  کارتان به رضایت آنها بستگی دارد، شما هم  رفتار حرفه‌ای با آنها داشته باشید و بهترین عملکرد را در مراقبت از مشتری داشته باشید. و دئر صورتی که تعداد مشتریان شما به هزاران نفر و یا بیشتر برسد، آنگاه ممکن است ارائه‌ این حد از خدمات برای همه کسانی که با شما کار می‌کنند، مشکل باشد.  اما خوشبختانه،  تکنولوژی پیشرفته‌ای که به کار شما امکان می‌دهد تا بتوانید یکباره میلیون‌ها مشتری را  جذب کند، این امکان را هم به شما می‌دهد که مشتریان خود را بتوانید راضی نگه دارید.

(Customer Relationship Management) یا مدیریت ارتباط با مشتری یک نوع تکنولوژی است که به کسب و کارها ، با هر اندازه‌ای این امکان را می‌دهد تا تمام طلاعات مهم مشتریان را جمع‌آوری، بازیابی و تحلیل کنند.

CRM این توانایی را دارد که به همان اندازه ای که شما تصور می‌کنید متنوع و گسترده باشد، به این معنی که می‌تواند به همان اندازه پیچیده یا ساده باشد. هر چند پیچیدگی زیاد هم گاهی خوب نیست!  حدودا 72% از کاربران CRM، ترجیح می‌دهند که بجای آینکه خودشان بعضی  وظایف پیچیده را انجام دهند، از یک سیستم CRM ساده که به‌ راحتی بتوندداین وظایف پیچیده را با استفاده از آن انجام دهند، استفاده نمایند.  

Mobility

قطعا شما از اینکه بتوانید در محل کار و فعالیت  خود به اطلاعات مهم مشتریان دسترسی داشته باشید، خوشحال خواهید بود. اما اگر نتوانید به آن  اطلاعات در  بیرون از محل کار خود دسترسی داشته باشید، فایده ای  برای شرکت نخواهد داشت.حدودا  81% از کاربران CRM بوسیله  موبایل خود،  به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی میابند . اگر شما CRMی را انتخاب نمایید که بصورت  کامل با موبایل سازگار باشد ، آنگاه  می‌توانید از دسترسی کامل به تمام بخش‌های CRM در هر زمانی مطمین باشید.

Download 2

سادگی (Simplicity)

این یک واقعیت است که با وجود مزیت‌های CRM، تا وقتی که  کارکنان شما تمایلی  به استفاده از آن نداشته باشند، باعث افزایش درآمد و سود شرکت و یا سازمان نخواهد شد. پس بهتر است که نرم افزاری را بیابید که به راحتی قابل فهم باشد  و استفاده از آن هم آسان باشد و با ارائه دادن گزارش‌های کاربردی و شفاف ، شما را در پیشی گرفتن از رقبایتان یاری کند . از CRMی که نمی توانید آن را  کنترل و اداره کنید ، استفاده نکنید، چرا که داشتن یک CRM  پیچیده با نداشتن آن  CRM  هیچ فرقی نمی کند . بنابراین پیاده سازی crm خود را به شیوه ای انجام دهید که برای شما بیشترین سودآوری را داشته باشد.

تحلیل‌ها

یک داده ، تنها زمانیکه ارزش دارد که  بتوان آن را در عمل استفاده کرد.  CRM شما باید بتواند به انجام کارهایی فراتر از ذخیره و جمع آوری حجم بالایی از اطلاعات باشد. یعنی باید توانایی جستجو در داده‌های بدست آمده و اطلاعات را داشته باشد و آنها را تحلیل کند و یک نتیجه‌گیری درست و قابل فهم که در تصمیم‌گیری‌های کسب و کارهم مورد استفاده قرار بگیرند ، ارائه دهد.

 مشتریان دوست دارند  که تمام کسب و کار شما بر محوریت آنها بچرخد و شما با استفاده از CRM این توانایی را خواهید داشت. تنها توجه داشته باشید  که CRM کارها را بیشتر از حد نیازتان  برایتان پیچیده نکند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ساده به سازمان شما این کمک را  می‌کند تا به راحتی بتوانید رضایت تمام مشتریان را بدست آورید، نیازهای خود تان را نیزبشناسید، تحقیقاتتان را انجام دهید و در نتیجه بهترین و کابردی ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را برای خود انتخاب کنید.

چگونه به جای تمرکز بر روی قیمت محصول، ارزش آن را بفروشیم؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره سازمانها  در سراسر جهان ، درباره فروش ارزش به مشتری است.

فروش ارزش یعنی مشتریان، کالا یا خدمات شما را بخاطر مطلوبیت و لذت استفاده از آن ، خریداری می‌کنند. یعنی آنها محصول  یا خدمت را نمی‌خرند بلکه نتیجه‌ای که برایشان از آن محصول نصیبشان می‌شود را میخرند.

    بنابراین به جای تمرکز و توجه بر قیمت محصول، ارزش آن را به روش رسانید.

    تمرکزو توجهتان را بر روی توضیح چگونگی کارکردن با محصول بگذارید. در صورتی که  بر روی ارزش  محصول تمرکز کنید، قیمت کم اهمیت ترمیشود .  اما اگر به ارزش توجه نکنید، تنها چیزی که خواهید توانست  درباره آن صحبت کنید، قیمت است.

%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88 600x302

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

تفاوت قیمتی که پرداخت می‌کنید و نتیجه و مطلوبیتی که مشتری از آن محصول دریافت میکند را ارزش میگویند.

در صورتی که  مشتری متوجه باشد که بابت مبلغی که برای محصول یا خدمت هزینه می‌کند، ارزش کافی هم به دست خواهد آورد، آنوقت دید مطلوبی  از ارزش محصول خواهد داشت. پس این  شمایید که می‌توانید آن را کنترل کنید.

به مشتری هایتان این را  بگویید  که چقدر ارزش نصیبشان می‌شود، چقدر محصول یا خدمات شما کمکشان میکند ، و همه مواردی که محصول شما قادر است  انجام دهد تا مشتریان به اهدافشان برسند و یا مشکلشان حل شود. بنابراین هر چه بیشتر بر روی  ارزش‌ها توجه تاکید کنید ، قیمت کمتر اهمیت پیدا می‌کند.

چگونگی فروش ارزش بجای قیمت.

کارهایی  که برای تضمین فروشتان  باید انجام دهید:

از خودتان بپرسید؛ چه کسانی  محصول یا خدمات  شما را خواهند خرید؟ و فورا هم این کار را انجام می‌دهد؟ و بعد بر اساس این اطلاعات، برای هر مشتری، صفحه مشخصات یا پروفایل تعریف کنید. سن؟ جنسیت؟ تعداد فرزند؟ مقدار درآمد؟ میزان تحصیلاتشان چقدر است؟

مشکلات آن ها را به خوبی شناسایی کنید. و وقتی این کار را انجام دادید، آنوقت می‌توانید به مرحله بعد که شناسایی مشکلات مشتریان ایده‌آل است ، بروید.

اگر مشتریان را به درستی شناسایی کنید ،  خواهید دید که این افراد برای حل مشکلاتشان به شما پول پرداخت خواهند کرد. اما همیشه مشکلات روشن و بدیهی نیستند. گاهی برای مشتری ، این  مشکلات وجود ندارند، که در این صورت مشتری محصول شما را نخواهد خرید.

Windy

مهمترین شاخص های crm

در سیستم های مدیریت مشتری شاخص های بسیار مهم و بسیار متفاوتی وجود دارد که برای شما میتواند مفید و یا مضر باشد .در ادامه این مطلب برای شما اطلاعاتی را در نظر گرفته ایم که با استفاده از آنها به بررسی مهمترین شاخص های crm خواهیم پرداخت.پس در ادامه با ما همراه باشید.

CRM   یک استراتژی کلان برای   کسب و کار است که با هدف در آمد ، بهینه کردن سود، و رضایت مشتری به کار گرفته میشود و برای به نتیجه رسیدن این هدف، تمام   فعالیتهای کسب و کار را توسط   گروه های مختلف خریداران   سامان میدهد و مدر تلاش است که   رفتار ها یی   را در کسب و کارتوسعه دهد و ایجاد کند که در نهایت به رضا یت   مشتریا ن ختم   شود.

فناوری اطلاعات این روزها  بیش از هر دوره  ی دیگری در ساختار سازمان ها و تجارت تاثیر گذار بوده و نفوذ کرده است. یکی از مهمترین موضوع های فناوری اطلاعات ، چگونگی ارتباط با مشتری است میباشد که در قالب سیستم های سی،آر،ام برای آن راه حل هایی بوسیله شرکت های مختلف ارائه شده و شرکت های موفق و بزرگ نیز  در ایران در جهت این نرم افزار فعالیت میکنند و روز به روز در کسب و کار خود موفق تر شده اند. هنوز در مورد تعریف Customer Relationship Management، یا همان مدیریت ارتباط با مشتری  اتفاق ‌نظری وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه ی تکنولوژی اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری را خدملات یا مجموعه نرم افزارهایی می‌دانند که به فروش ، خدمات و اتوماسیون بازاریابی، کمک می‌کند.

434343

لزوم استفاده از crm

کسب و کارها وصنایعی که CRM در آنها گسترش میابد  ، می توانند به‌ راحتی با رقبای خود  مقابله کنند،  اصول خود را رهبری کنند ، و نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند. با  ساخت یک برنامه ی مشتری محور وبرنامه‌ریزی مدون می‌توانند کسب‌ وکار خودشان  را گسترش دهند. نیاز کمتری به بازاریابی و تبلیغات داریم  اگر CRM را در کسب و کارمان جاری کنیم زیرا مشتری‌ها به مرور  خودشان سراغ ما می‌آیند و ما را به دیگرانپیشنهاد میدهند. یعنی با مدیریت ارتباط با مشتری، خریداران  وفادارتری تولید می‌کنیم.

Windy

روانشناسی در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در مطالب قبلی بسیار درباره انواع نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کرده ایم اما در این مطلب هدف بر این قرار گرفته است که شما را با روانشناسی در این باره بپردازیم.

میدانیم که نرم افزار سی آر ام اصلی ترین و برترین نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری درا یران محصوب میشود.پس ملزومات روانشناسی بسیاری میتواند در آنها موثر باشد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما به عنوان فردی که از نرم افزار سی آر ام استفاده میکند بسیار موثر است.

مذاکرات خود را با جملات پر انرژی شروع کنید

اکثر اوقات مذاکرات را با جملات پرانرژی و خبرخوب شروع کنید. شاید باور نکنید اما این شیوه برخورد میزان درآمد پیشخدمت ها را در هتل ها و مهمان سراها افزایش می دهد(منظور همان انعام است). نتیجه فوق العاده است، پیش خدمت هایی که در زمان  ورود یک میهمان با جمله ای  پر انرژی و لبخند به آنها خیرمقدم می گویند، 27 درصد بیش تراز سایر پیش خدمت ها انعام می گیرند!

 این ایده به شما چطور کمک خواهد کرد؟ هیچ گاه مذاکرات فروشتان  را با جملاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک، گرانی و... شروع نکنید.

تلاشتان را بر این بگزارید که مذاکراتتان با جملات مثبت آغاز شوند مانند؛ خبرهای خوبی مثل خبر پیروزی یک تیم و ...

هرگز از رقبایتان بد نگویید...

 بد صحبت کردن در مورد رقبا شما را تخریب میکند. با توجه به ویژگی خود انتقالی(spontaneous trait transference) در روانشناسی، زمانی که شما چیز بدی درباره رقبایتان می گویید ،مخاطبتان آن مورد بد را در مورد شما هم حس می کند.

 و اگر در مورد بد کیفیت بودن وغیرقابل اعتماد بودن رقیبتان صحبت کنید، مخاطب شما هم همین احساس را در محصول شما نیز خواهد داشت.

روش استفاده از صفت های واقعی وجذاب برای مخاطبان.

زمانی که شما به شخصی صفتی مانند ؛ دوست داشتنی ، باهوش ، زیبا و ... میدهید، آن شخص بطور واقعی با آن صفت ها زندگی می کند.

زمانی که شما در  مذاکره ای با مشتری خود هستید، سعی کنید صفتی مرتبط  نه غیر واقعی ، به ایشان بدهید، به طور مثال

می توانید بگویید ؛ شما از بهترین مشتری های ما هستید یا خواهید بود، و یا خرسند میشویم که با شما معامله کنیم.

در آن شرایط ، این شخص تلاش خواهد کرد که  از بهترین مشتریان شما شود.

Download

روانشناسی نرم افزار سی آر ام

طراحی دقیق پیشبرد مذاکرات و اجرا در زمان آنها ؛

در مذاکراتتنان با مشتریان بالقوه ، برنامه دقیقی تنظیم کنید .و برنامه ی تنظیم شده را در زمان های دقیقش انجام دهید، نظم و دقیت  به مشتریان شما احساس خوبی میدهد، احساس اینکه از فردی خدمت و یا محصولی می گیرد که به برنامه ریزی های خود پایبند است.

صحبت خود را با قدرت و عشق همراه کنید.

طوری صحبت کنید که مشتری های بالقوه شما احساس  خوب شما نسبت به محصول را متوجه شود.

این حس عشق شما نسبت به محصول، محصول تان را  برای خریدار متفاوت میکند.

در این دوش  شما از یک فروشنده عادی  به بهترین مشاور تبدیل می شوید.

نیاز های مشتری بلقوه را با حرف هایش کشف کنید.

امکان داارد از هر10 ویژگی محصول ، 1 ویژگی به درد مشتریتان بخورد، در این صورت اگر در مورد 9 ویژگی دیگر صحبت کنید خسته کننده خواهد بود. 

اجازه دهید مشتری بالقوه شما صحبت کند و مسیر صحبتتان  را بر مبنای نیاز مشتری تان پیش ببرید و به او نشان دهید که چگونه محصول شما به خوبی نیازهای او را چاسخ میدهند.  

        با این نکته های طلایی ، بازاریابی تلفنی خود را متحول کنید!

ده نکته  برای افزایش موفقیت  در اولین تماس ( تماس سرد) :

ترفند های روانشناسی جهت ورود به ذهن مشتری؛

رفتار انسان ها از هم متفاوت نیست. به همین خاطر است که بازاریابان از روانشناسی به عنوان ابزاری برای دستیابی به مشتریان، ایجاد وفاداری و در نهایت برای فروش استفاده می کنند. برای کاربرد روانشناسی، کاری که باید انجام دهید این است که به تبلیغات تلویزیونی و چاپی و حتی تبلیغات بیلبوردی توجه کنید . نتایج  استفاده از روانشناسی در این نوع تبلیغات را به زودی خواهید دید!

بازاریابان از روان شناسی استفاده می کنند چرا که کاربردی است .. شما هم می توانید از این تکنیک ها در بازاریابی های خود استفاده کنید.  تنها  چیزی که نیاز دارید یافتن ترفند مناسب است. در اینجا  به ۷ ترفند اشاره میکنیم.

۱) هدیه دهید.

به مخاطبینتان هدیه دهید، با این کار آنها احساس جبران کردن خواهند داشت. حال بیاندیشید. اگر به شما هدیه ای داده شود، آیا این دو مورد به ذهن شما نمی رسند؟؟

۱- از طرف مقابل سپاسگذاری کنید.

۲-  کاری برای جبران آن انجام دهید.

لزوما نباید هدیه ای که می دهید گران و یا عجیب باشد. اکنون به چند هدیه جذاب اشاره می کنیم که تهیه آن آسان است و مخاطب را تشویق می کند تا به گونه ای دیگر با شما رفتار کند ؛

- دادن تخفیف در سفارش اول مشتریان  که در عوض ، افراد ، مشترک ایمیل شما گردند.

-استفاده اضافی  از تخفیف در ازای  به اشتراک گذاری  و پسندیدن مطالب منتشر شده.

- هدیه ای  ارزان قیمت که در سفارش مشتریان گنجانده شود.

- کتاب الکترونیکی رایگان.

- دستیابی به محتوا بوسیله ایمیل قبل از انتشار آن محتوا در شبکه های اجتماعی در عوض پیوستن به لیست مشترکین.

قیمت نرم افزار crm

بهترین نرم افزار crm

 

۲-  با قرار دادن یک عکس جذاب در پروفایل اعتماد مشترکین جلب کنید.بودن  یک عکس جذاب در پروفایل اهمیت زیادی دارد. آیا می دانید آن عکس چه چیزهایی را شامل می شود؟ غالبا افراد مجذوب چهره های خندان می شوند تا چهره های عبوس و یا جدی، و نیز پس زمینه های تیره را ترجیح می دهند.

۳-  انتخاب های زیادی به مشتری ندهید.

اگر به آنها  انتخاب های زیادی بدهید غرق  در آن می شوند. تصمیم گیری کمی  استرس زا است  و می تواند بر حالت افرد تاثیر منفی بگذارد؛ پس ممکن است نتیجه اینگونه شود که مشتری از خرید صرف نظر کند.

اما ، موارد محدود به مشتریان پیشنهاد دهید. زیرا  ممکن است مواردی باشدکه بهترین کار انتخاب یک گزینه باشد.

۴- در کارتان ماهرانه عمل کنید.

قبل از هر خریدی از طرف مشتریان،  آنها به دنبال  توصیه های افرادی می روند که به آنها اعتماد کامل دارند. امکان دارد  به وب سایت های مختلفی بروند  و نظرات دیگران را درباره آن محصول یا خدمت بخوانند؛ ویا ممکن است به وب سایت مشتریان طرفدار رفته و مطالعات و مقالات صورت گرفته را بیابد.

اما شما این امکان را دارید که  با آنها رودررو شوید. فقط لازم است کاری انجام دهید که مخاطبین، شما را در صنعت تان حرفه ای قلمداد کنند. می توانید با انتشار محتواهایی اکه شما را در موقعیتتان به عنوان یک حرفه ای نشان میدهد این کار را انجام دهید.

۵- هیجان و احساس را در مشتری هایتان ایجاد کنید.

به طور مثال  اگر وارد فیسبوک یا شبکه های اجتماعی  شوید یک محتوا یا ویدیو خواهید دید که به اعماق ذهنتان نفوذ کرده و یا باعث می شود  به چیزی مشتاق شوید. این به این خاطر است که  محتوای ملموس و احساسی و تاثیرگذاری بوده، ذهن را درگیر کرده و افراد این گونه محتواها را می پسندند و به اشتراک می گذارند.

۶-به صورت منظم حضور داشته باشید.

آشنایی با مخاطبین باعث می شود قابل اعتماد تر و جذاب شوید. فیلم "Rudy" بعنوان یکی از  فیلم ها ی تاثیر گذار شناخته شده است. رودی مرد جوانی بود که آرزو داشت در تیم Notre Dame  بازی کند. متاسفانه او مناسب بازی در فوتبال دانشگاه نبود، اما او به تلاش خود  ادامه داد. و در بازی ها مختلف شرکت می کرد، در تمرین ها حضور داشت تا در نهایت توجه و احترام بازیکنان و مربیان را بدست آورد و در تیم دانشگاه شرکت داده شد.

رودی در ابتدا فقط حضور داشت، و بعد به مرور با دیگران آشنا شد و  مورد احترام واقع شد. شما نیز می توانید با مخاطبین اینگونه  رفتار کنید و بر اساس یک نظم روتین، محتوای خوب  تولید کنید .

۷-کاری انجام دهید که کاربران شبکه های اجتماعی احساس تعلق داشته باشند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی درمورد ایجاد ارتباط است. هدف شما باید ایجاد حلقه ی آنلاین اجتماعی باشد. از این طریق افراد را مشتاق کرده بخشی از حلقه شما باشند وبعد از حضورشان ، باید احساس  ارزش را القاء کنید.

این کار می تواند با کارهای  ساده شروع شود مثل یک پیام تشکر ، وقتی که شخصی شما را در فیسبوک یا تویتر دنبال می کند. همچنین می توانید  افرادی را که در صفحه ی شما فعال هستند مشخص کنید و مطالب آنها را بپسندید و یا به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها وفاداری را افزایش می دهد بلکه دیگران شما را به عنوان نماینده برندتان خواهند شناخت.

با استفاده از روش های ذکر شده می توانید نامتان را در ذهن مشتری ها و خریداران ثبت کنید  و بر روی تصمیم خرید آنها تاثیر بگذارید.

زیر مجموعه ها