سرنخ ها و یا فرصت های فروش Lead در CRM چیست؟

شاید شما شرکت تازه تاسیس باشید و یا شرکتی با سابقه در کسب و کار خودتان . معمولا هر شرکتی برای معرفی خدمات خود به مشتریان از یک نوع سرویسی استفاده مینماید

 

سرنخ ها در CRM چیست؟


شاید شما شرکت تازه تاسیس باشید و یا شرکتی با سابقه در کسب و کار خودتان . معمولا هر شرکتی برای معرفی خدمات خود به مشتریان از یک نوع سرویسی استفاده مینماید :
ممکن است مشتریان شما از طریق دوست و آشنایان با شرکت و تیم شما آشنا شوند.
ممکن است شماره شما را در تراکت های موجود در سطح شهر دیده باشند .
ممکن است تبلیغات شما را در بیلبورد ها دیده باشند.
ممکن است اطلاعات شما و خدمات شرکت شما را از طریق ایمیل ، فکس ، اس ام اس و یا نمایشگاه ها دریافت کرده باشند.
امکان دارد مشتریان احتمالی شما از طریق شبکه های اجتماعی یا از طریق موتورهای جست و جو گر با مجموعه شما آشنا شده باشند.
تمام موارد بالا میتواند یک نوع سرنخ و یا یک نوع Lead در مباحث بازاریابی باشد.
هدف از سی آر ام این است که با برنامه ریزی که بر روی مشتریان احتمالی مینماید این سرنخ ها و لیدها را تبدیل به فرصت های تجاری بالفعل نماید . اطلاعاتی که شما از مشتریان احتمالی خود در سیستم و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت مینمایید میتوانید با برنامه ریزی خود به تیم فروش و بازاریابی خود بدهید تا مشتریان احتمالی را تبدیل به فرصت های تجاری نمایند. هر کسب و کاری که به خوبی از سرنخ های فروش خود استفاده نماید و انها را به نتیجه مطلوب برساند میتواند از رقبای احتمالی خود پیشی بگیرد.


سرنخ ها شامل چه مواردی است ؟

سرنخ هایی که در سیستم شما ثبت میشوند نقطه قوت هر شرکتی است پس زمان گذاشتن برای آن میتواند به سود مجموعه شما باشد .این سرنخ های  فروش CRM میتواند به شرح ذیل باشد :
نام و نام خانوادگی مشتری احتمالی
ایمیل و سایت مشتری
شماره تماس / شماره دفتر مرکزی / شماره فکس / شماره داخلی / شماره موبایل کارمند و ...
از کجا با مجموعه شما آشنا شده اند ( معمولا در گردش کار هایی که برای سیستم شما تنظیم میشود میتوانید تعریف نمایید که مشتریان احتمالی شما از چه طریقی با شما آشنا شده اند )
کشور/ شهر / منطقه / کد پستی مشتری احتمالی
ایمیل / سایت / شبکه های اجتماعی و ...
آدرس مشتری احتمالی
توضیحات جامع جهت پیگری سرنخ های فروش
شما میتوانید با تنظیمات democrm مجموعه خود به و دادن دسترسی هر بخش به تیم فروش و بازاریابی خود از پیگیری سرنخ های خود با خبر گردید و همچنین گزارش عملکرد پیگیری های سرنخ های خود را از کارمندان خود دریافت نمایید.

شما میتوانید با از طریق آموزش هایی که در آینده در بخش آموزش CRM در سایت democrm منتشر میشود این آموزش ها مجازی را سپری نمایید و از سرنخ های خود بالاترین بازخورد را برای شرکت خود دریافت نمایید.
در آینده آموزش های لازم در مورد وارد کردن اطلاعات و سرنخ ها در CRM را در بخش آموزش CRM برای شما قرار خواهیم داد.


برخی از لینک های مفید democrm

سرنخ سی آر ام چیست - سرنخ سی آر ام - سرنخ در crm - سرنخ در سی آر ام

Comments  

# سهیل فاقه
1397-05-06 20:24
سرنخ ها تبدیل به فرصت نمیشوند، بلکه برای سرنخ ها هم میشود فرصتی قائل شد، هماهنطور که میتوان برای یک مشتری قدیمی فرصت قائل شد.
opportunity یا فرصت، میتواند یک ایتم مالی تلقی شود و به لحاظ جایگاه یک مرحله قبل از پیش فاکتور محسوب می شود و در واقع تخمین فروشنده از فرصت فروش پیش روی خود خواهد بود.
فرصت در قبال همه مشتریان و مخاطبان اعم از قدیمی و جدید یک جایگاه دارد.
Reply

Add comment


Security code
Refresh

نظرات مشتریان

 

دقت بالا و راحتی در عین حال گزارش گیری بسیار دقیق از مواردی بود که اطمینان خاطر من را نسبت به شرکت بهین تک گستر جذب کرد
انبار کانتینری و مدیریت پرسنل از ویژگی های بارز سیستم مدیریت بهین تک گستر است که تمامی فعالیت های سنتی من را رو به حالت سیستمی آورده ، حتی هرجای دنیا قرار داشته باشم انگار که در دفتر کارم هستم
فارم های مرغداری و ارسال گزارشات ما به صورت دستی انجام می شود اکنون با سیستم بهین تک گستر تمامی موارد به صورت سیستم انجام میپذیرد و تمامی مراغداران من رضایت کامل را دارند . سیستم ارتباط با مشتری قوی باعث افزایش فروش من در تمامی نقاط ایران شد
دکتر نوید شایان, مدیریت شرکت زرین دانه پارس