Banner Service

ویژگی ها و امکانات اتوماسیون های ما

CRM3

تاثیر crm بر وفادار سازی مشتری 

برنامه وفادار سازی مشتریان  امروزه  در تعداد بسیار زیادی از  کسب و کارها از جایگاه ویژه و مهمی  برخوردار است. اشخاص دارای  کسب و کار سعی دارند  ضمن نگه داری از مشتری های فعلی  خود به تعداد مشتریان وفادار خودشان نیز  اضافه کنند. در این فرصت  که پیش رو داریم  ضمن بررسی برنامه وفادار سازی مشتریان تفاوت آن ها را  نیز با مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  بیان خواهیم کرد .

وفادار سازی مشتریان برنامه

برنامه وفادار سازی مشتریان یا Customer Loyalty Program)) و یا به اختصار CLP ، برنامه ا ی است که  هدف آن افزایش حجم خرید مشتریان یا افزایش تعداد دفعات خرید یا ترکیبی از این دو مورد  طراحی  شده و از سوی  مدیران کسب و کارها اجرا می شود  و در این برنامه وفادار ساختن  مشتری دارای اهمیت بسیار  بالایی است  و این وفاداری به منظور  ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معاملات با سازمانی خاص و خرید محصولات و خدماتی به طور مکرر باید صورت پذیرد. ضمنا این وفاداری می بایست  بصورت تعهدی بسیار  قوی جهت  خرید مجدد یک محصول  یا خدمت برتر در آینده ظهور یابد.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

خرید نرم افزار crm

نرم افزار CRM

نکاتی در وفادار سازی مشتریان

در صورتی که قصد دارید در برنامه وفادار سازی مشتریان سربلند بیرون بیایید و پیروز شوید بهتر است خدمات و یا محصولی  که به مشتری ارائه می دهید به صورت صحیح باشد، در حقیقت آن سرویسی را که (پیش  از خرید، حین خرید و بعد  از خرید) به مشتری ارائه می دهید باید  کامل باشد.

    طبیعتا هر کسب و کاری روزهای مطلوب و نا مطلوبی  را تجربه می کند، بنابراین  در هنگام بروز هر مشکلی باید آن را صادقانه و به طور شفاف با مشتریان خود در میان بگذارید و از  دادن وعده و وعید های بیهوده و دروغ گفتن  به آنها خود داری کنید.

    یکی از راه های بسیار خوبی که به عنوان پل ارتباطی بسیار خوبی از آن استفاده میشود ایمیل است، بنابراین پس  از  به اتمام  رسیدن خرید مشتری حتما خدمات و محصولات جدید کسب و کارتان را به او اطلاع دهید.

 

 

    اگر تصور می کنید که  مشتریان کنونی  تا همیشه برای شما باقی خواهند ماند کاملا اشتباه میکنید بنابراین  جهت  به دست آوردن مشتریان  جدید ، مشتری های کنونی خودتان را فراموش نکنید .

    این موضوع بسیار مهمی است  که اگر  در هر مرحله  ای از فروش ، اشتباهی از طرف شما رخ داد آن را با کمال میل بپذیرید و اجازه بدهید خریداران  به راحتی توسط  پل های ارتباطی آن را با شما در میان بگذارند .  این موضوع در وفادار سازی مشتریان بسیار  مهم و مؤثر است.

    موارد دیگری که مدیران کسب و کار را در برنامه های وفادار سازی مشتریان بسیار کمک خواهد کرد،  مانند:  استفاده از کلمات درست در هنگامی که با مشتریان در ارتباط هستید، شخصی سازی برای مشتریان ، درخواست بازخورد از سمت مشتریان، در نظر گرفتن پاداش ،  داشتن انعطاف،  غافلگیر کردن مشتری ، کارت هدیه، هدایای تبلیغاتی و …

مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

تعریفی از مفهوم  CRM به ما کمک می کند تا بهتر تفاوت CRM و برنامه وفادار سازی مشتریان را درک نماییم. CRM  مدیریت  ارتباط با مشتری است، در این مدیریت ،  مواردی مانند روابط مشتریان با سازمان و بررسی نیازها و تجزیه و تحلیل اصولی این نیاز ها مدیریت و سازمان دهی می شود. از طرف دیگر  در فرایند CRM  گردآوری و یکپارچه کردن اطلاعات مشتریان برای بهره برداری هدف دار و موثر  به یاری  کسب و کار شما می آید.

یکی از وظایف مهم CRM به سهولت رساندن  برقراری ارتباط با سازمان و مشتری ( البته با توجه به خواسته ی  مشتری)، بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی می باشد. روش  ارتباط مشتری با سازمان بوسیله  تلفن، وب ، مراکز فروش، شبکه های همکار ،و  توزیع کنندگان ممکن می باشد.

crm مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مرحله های مهم و  اساسی مدیریت ارتباط با مشتری که موجب  می شود درآمد در سازمان افزایش داشته باشد را می توان به سه مورد  راندمان و بهره وری و ارتباطات و تصمیم سازی تقسیم کرد. مورد  ارتباطات موجب ارتباطی اصولی و مطلوب میان اجزای داخلی و خارجی سازمان و مشتریان می شود. در راه  اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری ، پاسخ ها ، تهیه گزارش و نامه ها، و  دسترسی آسان و سریع به این اطلاعات و امکان ارسال در خواست های مشتریان و سفارشات بدون نیاز به برقراری  ارتباط مستقیم با افراد سازمان است، که باعث میشود  بهره وری بهتر و راندمان سازمان بالا برود.

نتیجه گیری:

در قسمت پایانی بحث که  تفاوت برنامه وفادارسازی مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری را نشان می دهد این گونه می توان نتیجه گیری کرد که ؛ مدیریت ارتباط با مشتری یا (CRM) همانگونه  که از نام آن پیدا است روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز  زیادی دارد و شما را در کسب و کارتان یاری می کند، ولی برنامه وفادار سازی مشتری (CLP) همه ی سعی خود را روی وفادار کردن  مشتری یا خریدار ، روی تعهد محکم و قوی مشتری ،حجم خرید بالا ، و خرید مکرر، متمرکز می کند .

   

Add comment


Security code
Refresh

چرا بهین تک گستر ؟

سیستم ارتباط با مشتریان بهین تک گستر با توجه به نیازمندی مدیران قابلیت گزارش دهی لیست مشتریان، دریافت کامل گردش کار، فرصت های فروش، مدیریت و زمان بندی جلسات در هر یک از پلت فرم ها و فناوری جدیدی با امکان اتصال به کلیه افزونه ها و ماژول ها را دارا میباشد که شما را خارج از محیط شرکت حتی در مسافرت از حضور فیزیکی بی نیاز مینماید.

Finance 
ایجاد استراتژی مناسب CRM

در تجارت نوین ایران شاید بخشی از تجارت وابسته به CRM باشد و حضور یک مشاور کسب و کار در کنار شما که سالها تجربه در خصوص فضای تجارت آنلاین دارد میتواند علاوه بر مدیریت مشتریان ، هزینه های جاری؛ نگاه عمیق تری نسبت به دیگر فضا ها داشته باشد.

Finance 
راهکاری برای هر کسب و کار

با توجه به گستردگی مجموعه های تجاری بسیار کوچک و بزرگ کشور ، شرکت بهین تک گستر با ارائه راهکار های جامع و یکپارچه در خصوص میدریت ارتباط با مشتریان پلن بندی و ماژول های کاربردی ویژه ای دارد که میتواند کلیه خدمات شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

Finance 
چرخ شرکتتان خواهید چرخید

با تنظیم RFP متناسب با شرکت شما با کارشناسان سی آر ام خبره ما آنگونه که شایسته شماست سازمانتان را به صورت حرفه ای پیاده سای مینماییم و در کار با نرم افزار CRM به ساز و کار شرکت و سازمنتان شکلی منظم و کارآمد خواهیم داد تا با قدرتی بیشتر به سمت رقبا بشتابید.