Banner Service

ویژگی ها و امکانات اتوماسیون های ما

CRM3

فروش های کالا های گران قیمت با crm

یکب از جدیدترین مشکلاتی که در جامعه امروز ایران را بسیار متوجه خود کرده است میتوان گرانی های بی حد و مرز دانست.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید با استفاده از Crm به خرید و فروش اجناس گران قیمت تسلط داشته باشید.بنابراین میتوانید در فروش کالا های گران قیمت با crm  بسیار حرفه ای عمل کنید.

جنس گران شده را چگونه به مشتری بفروشیم؟

اولین نکته را میتوانیم این موضوع بدانیم که کالا های گران را چگونه باید به مشتری ها بفروشیم.وقتی یک محصول  ویا کالا یا خدماتی گران می‌شود، حتی  خبره ترین و حرفه‌ای‌ترین  فروشنده‌ها هم با این دغدغه از خواب بیدار می‌شوند که « این بار با چه حیله‌ای میتوانم این محصول را بفروشم؟!». یکی از بارزترین مشکلات همیشگی در عرصه فروش و بازار ، فروش یک جنس  یا کالا با قیمت بیشتر است.اما باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری میتوانند در همه عرصه ها به ما کمک های بسیار شایانی داشته باشند.

نرم افزار crm چیست

crm فارسی

زمانی که  یک تولیدکننده، قصد افزایش قیمت یک محصول یا کالایی را دارد، خریدار او، که می‌تواند خودش هم یک نوع  فروشنده دست دوم باشد، این دردسر را باید تحمل کند و بپذیرد. و این مشکل ، تا رسیدن کالا  و محصول به دست مشتری نهایی ادامه دارد. یک شرکت یا تولید کننده تا وقتی که سودده باشد قادر است سرپا بایستد . سودآوری هم زمانی اتفاق می افتد که خدمت یا محصول ارایه شده ، با قیمت مناسبی ارائه شود و تولیدکننده و یا فروشنده نمی‌تواند یک کالا  یا محصول را در طولانی‌مدت به هر قیمتی که می‌خواهد بفروش برساند. بنابراین  یکی از مهم‌ترین مواردی که درمورد  افزایش قیمت، مورد توجه هر تولیدکننده ای قرار می‌گیرد، افزایش کیفیت محصول یا کلا و خدمتی  در کنار قیمت آن است. اکنون  به سوالات زیر پاسخ دهید:

1.آن افزایش قیمتی که شما برای محصول و یا خدمات‌تان در نظر گرفته اید آیا می‌تواند برای خریدار شما که خود نیز یک فروشنده است، افزایش سود داشته باشد؟

در صورتی که  پاسختان  مثبت است، به مشتری خود یادآوری کنید که با افزایش قیمت معقول در فروش ، می‌تواند سود مناسبی نیز برای خودش  در نظر داشته باشد.محصول و یا خدمتی که شما به فروشنده خود ارائه میدهید ، چند درصد از کسب‌وکار او را تشکیل می‌دهد؟

اگر خدمت و یا  محصول شما ، درصد کمی از کار او را شامل می‌شود، به او یادآوری کنید که این افزایش قیمت، تاثیر زیادی بر کل کارش ندارد. اما در صورتی که  محصول نقش اساسی در آن کار دارد، برای آن مشتری لازم بودن  این گرانی را توضیح دهید.  فروشنده راحت تر با این گرانی میتواند کنار بیاید اگر به این فکرکند  که این افزایش قیمت بخاطر افزایش کیفیت است.اما شما به عنوان یک مدیر عامل خوب و یا یک مدیر فروش خوب باید در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار قوی عمل کنید و همواره اعتماد آنها را در دستان خود نگاه دارید.

Ac2465bac2bb4863a1d94d0f12e6561c

2.آیا این گرانی در محصول‌ و کالاهای مشابه یا خدمات مشابه با خدمات شما هم دیده می‌شود؟

در چنین  وضعیتی شما باید آمار دقیقی و واضحی از افزایش قیمت رقبای خودتان  داشته باشید. در صورتی که  افزایش قیمت محصول شما،  پایین تر از سایر تولیدکننده‌ها است، برگ برنده در دستان شماست.  بنابراین جمله‌ای که شما را از همه ی مشکلات رها  می‌کند این است: «محصول و یا کالای  من در مقابل  کالاهای مشابه خود، افزایش قیمت کمتری دارد.» اما  اگر شما در قسمت بالای جدول گرانی ها قرار گرفته اید ، موظفید  دلیلی برای این افزایش قیمت ارائه دهید. ممکن است که  این گرانی ناشی از یک ویژگی خاص و منحصربفرد محصول شما باشد. از طرفی، هم  این امکان وجود دارد تولیدکننده‌های دیگر  نیز افزایش قیمت کالای خود را ادامه دهند تا  به قیمت شما برسند.

3.شما و محصولات وخدماتتان چه سابقه‌ای از نظر خریدار دارید؟

در صورتی که  سابقه خدمت و یا محصولی که  به مشتریان خود ارائه داده‌اید، خوب و درخشان باشد و مشتری ، شما را به عنوان یک تولیدکننده مطلوب و خوب بشناسد، کارتان بسیارآسان تر است. به احتمال زیاد این افزایش قیمت از نظر مشتری، برای حفظ کردن کیفیت محصول در حد مطلوب پیشین و یا افزایش آن است. اما در صورتی که  تا حدودی خاطرات نامطلوبی در نظر مشتری دارید، باید توجه و تمرکز خود  را بیشتر روی اثبات اعتبار و کیفیت خود در نظر  مشتری یا خریدار بگذارید. در این وضعیت  ، مشتری شما انتظار افزایش کیفیت دارد نه قیمت!. برای گذشتن  از این مرحله لازم است که رضایت مشتری را جلب کنید.

crm یعنی چه

بهترین نرم افزار crm

4.آیا توضیحات و دلایل قانع‌کننده‌ای برای پذیرش گرانی از طرف خریدار دارید؟

با  سند و مدرک سخن بگویید. منتظر این باشید که خریدار از شما برای این گرانی مدرک و توضیح بخواهد.آن  مدرک می‌تواند طوری باشد که نشان‌دهنده انتظار افزایش قیمت از سایرتولیدکننده‌ها را نیز در بر داشته باشد. برای مثال اگر افزایش محصول شما ناشی از گران شدن مواد اولیه مثل نفت باشد، این گرانی در همه موارد دیگر خود را نشان می‌دهد. بنابراین رقبای شما نیز باید در قیمت‌های محصولات خود تجدید‌نظر کنند.  زمانی که این موضوع را بیان می‌کنید هم کلامی و همدردی با مشتری را فراموش نکنید!  اما در عین حال، بر حرفتان  ثابت قدم بمانید .  ذره ای تردید در سخنان شما، خریدار را به این ذهنیت میرساند که این افزایش قیمت بیشتر به نفع خود شما  میباشد و دلیل‌های شما برای توجیه این افزایش قیمت است. در کنار تمام  این موارد ، به خریدار اطمینان خاطر بدهید که تمام تلاش  خودتان را برای برگرداندن قیمت قبل یا کاهش گرانی کرده‌اید. مشتری باید متوجه شود که تولیدکننده هم تمام سعی خود را برای کاهش قیمت انجام داده است. شما هنگامی قادر خواهید بود  مشتری را راضی کنید، که او اطمینان داشته باشد که برای حفظ کیفیت مورد نظرش ، راهی دیگری به جز افزایش قیمت نیست. اگر موضوع  تورم هم باشد  میشود گفت که با وجود تورم، از آخرین افزایش قیمت چندی گذشته و نمی‌توان این کالا یا محصول  را با قیمت قبلی ارائه کرد.بخاطر بسپاریم که نرم افزار crm به عنوان یکی از برترین نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری میتواند برای شما بسیار مفید و مسمر به ثمر باشد.

5.چرا مشتری باید باز هم از شما خرید کند؟

دانستن این موضوع  از یک نظر بسیار اهمیت دارد؛ چرا که با داشتن پاسخی برای این سوال با اطمینان بیشتری می‌توانید در مورد  افزایش قیمت صحبت کنید. فراموش نکنید، برای اینکه مجددا مشتری از شما خرید کند، حداقل لازم است دو ویژگی راضی‌کننده برای خریدار داشته باشید. متوجه این موضوع باشید که ، همه ی اطلاعاتی که دارید به روز باشد. خریدار یا مشتری  خودتان را به خوبی بشناسید تااعتمادش از شما سلب نشود.

 

CRM3

کالاهای گران قیمت و crm

6.چقدر احتمال دارد که با افزایش قیمت مشتری خود را از دست بدهید؟

گاهی ممکن است این استرس به سراغ ما بیاید که افزایش قیمت موجب فرار مشتری شود. در صورتی که این اتفاق به ندرت  پیش می آید، ولی آزاردهنده است. به این موضوع بیندیشید  که چه مراحلی را خریدارطی می‌کند تا دیگر مشتری شما نباشد.  و این خبر امیدوارکننده است که  در بازار کار، خریدار به آسانی، تولیدکننده را تنها نمی‌گذارد.

    آیا کسب و کارمان نیاز به CRM دارد؟

    5 ویژگی مدیریت مؤثر مشتریان احتمالی

    دلایل نیاز به CRM  در کسب و کار

    10 مهارت ضروری برای اشخاص دارای  مشاغل مربوط به خدمات مشتری

    مدلسازی رفتار خریداران  باعث رشد کسب و کار خواهد شد.

   آیا از CRM استفاده نمیکنید؟ دلایلی که توضیح می دهد چرا CRM قادر است  راه حل مشکلتان  باشد.

    4 تکنیک بازاریابی برای پیروزی در رقابت

    چهارگام برای افزایش درآمد در  کسب و کار

    پانزده تکنیک تاثیر گذار مشتری‌ یابی برای جذب مشتریان بیشتر

    هشت مورد  بسیار مهم به منظور  حفظ مشتریان برای  بقای سازمان

    7تکنیک  برقراری تماس سرد جهت  افزایش نرخ فروش

    روش های فروش ارزش محصول بجای تمرکز بر قیمت آن

    3 مولفه مهم  در ایجاد یک تجربه مطلوب برای مشتریان

    رضایت خریدار یا مشتری

    توقعات خریدار و عوامل موثر بر آن

    تعریف خریدار و انواع  مختلف مشتری

    رابطه استراتژی قیمت گذاری و رفتار مصرف کننده چه می باشد؟

Add comment


Security code
Refresh

چرا بهین تک گستر ؟

سیستم ارتباط با مشتریان بهین تک گستر با توجه به نیازمندی مدیران قابلیت گزارش دهی لیست مشتریان، دریافت کامل گردش کار، فرصت های فروش، مدیریت و زمان بندی جلسات در هر یک از پلت فرم ها و فناوری جدیدی با امکان اتصال به کلیه افزونه ها و ماژول ها را دارا میباشد که شما را خارج از محیط شرکت حتی در مسافرت از حضور فیزیکی بی نیاز مینماید.

Finance 
ایجاد استراتژی مناسب CRM

در تجارت نوین ایران شاید بخشی از تجارت وابسته به CRM باشد و حضور یک مشاور کسب و کار در کنار شما که سالها تجربه در خصوص فضای تجارت آنلاین دارد میتواند علاوه بر مدیریت مشتریان ، هزینه های جاری؛ نگاه عمیق تری نسبت به دیگر فضا ها داشته باشد.

Finance 
راهکاری برای هر کسب و کار

با توجه به گستردگی مجموعه های تجاری بسیار کوچک و بزرگ کشور ، شرکت بهین تک گستر با ارائه راهکار های جامع و یکپارچه در خصوص میدریت ارتباط با مشتریان پلن بندی و ماژول های کاربردی ویژه ای دارد که میتواند کلیه خدمات شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

Finance 
چرخ شرکتتان خواهید چرخید

با تنظیم RFP متناسب با شرکت شما با کارشناسان سی آر ام خبره ما آنگونه که شایسته شماست سازمانتان را به صورت حرفه ای پیاده سای مینماییم و در کار با نرم افزار CRM به ساز و کار شرکت و سازمنتان شکلی منظم و کارآمد خواهیم داد تا با قدرتی بیشتر به سمت رقبا بشتابید.